02177707040

اصلاح و بازسازی ویلا

راهنمای اصول و انواع بازسازی ویلا

بازسازی ویلا شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است .
در ابتدا، برنامه‌ریزی دقیقی برای بازسازی ویلا تهیه می‌شود. در این مرحله، نیازها و خواسته‌های ساکنان ویلا شناسایی و مورد بررسی قرار می‌گیرند.
همچنین تحلیل و بررسی وضعیت فعلی ویلا انجام شده و نقاط ضعف و نیازمندی‌های فنی مشخص می‌شوند.
سپس بر اساس برنامه‌ریزی اولیه، طراحی و نقشه‌کشی بازسازی ویلا انجام می‌شود.

آنچه میخوانید
نیاز به مشاوره دارید ؟

در این مرحله، اصول طراحی معماری، توجه به جزئیات داخلی و خارجی و استفاده از مواد با کیفیت برای بهبود ظاهر و عملکرد ویلا مدنظر است.
همچنین در نظر گرفتن نیازهای ساکنان در طراحی فضاهای داخلی و خارجی ویلا بسیار مهم است.

بازسازی ویلا

پس از طراحی، وارد مرحله اجرا می شویم . در این مرحله، ابتدا عملیات تخریب ساختمان انجام می‌شود.
سپس، با استفاده از متریال‌ها و تجهیزات مورد نیاز، ویلا بازسازی می‌شود. این مورد شامل ساخت و نصب سیستم‌های برقی، لوله کشی، گرمایشی و سرمایشی، ساخت و نصب پنجره‌ها و درب‌ها، نصب سیستم‌های ایمنی و دیگر امکانات مورد نیاز است .
شما میتوانید باغ ویلای خود را تنها با یک سوم هزینه ی طراحی ویلا، به فضایی شیک و مدرن تبدیل کنید.
بازسازی که در زبان انگلیسی با عنوان renovation شناخته می شود، به معنی انجام تغییرات، در جهت تکامل و یا تعمیر فضایی است که در آن زندگی می کنیم.

چه زمانی ویلا به بازسازی نیاز دارد؟

بازسازی ویلا می تواند به منظور سازگار کردن ساختمان شما با ترندهای روز دنیا و همچنین تغییر و توسعه در بخش هایی از فضا را شامل می شود.
بازسازی ویلا ، به ما کمک می کند تا استفاده بهینه تری از فضای موجود داشته باشیم؛ مصرف انرژی را کاهش دهیم و همچنین میراث و خاطرات خانوادگی خود را با همان سبک و سیاق حفظ کنیم؛ و در عین حال ساختمان را به آخرین استانداردهای فنی روز دنیا مجهز کنیم.

بخش های مختلف بازسازی ویلا

در بازسازی یک ساختمان ویلایی، بخش های مختلفی از آن دستخوش تغییرات می شوند. تغییرات عمده و کاربردی، در سه بخش زیر اتفاق می افتد:

ساختارهای فنی

یکی از جنبه های بازسازی ویلای قدیمی، برطرف نمودن عیوب فنی احتمالی در ویلا است که شامل تعویض کامل یا تعمیرات لوله کشی های آب و گاز و اتصالات برق می شود.
همچنین در صورت فرسودگی کلید و پریزها، این موارد نیز باید تعویض شود تا جنبه زیبایی شناختی نیز حاصل گردد

ساختارهای فیزیکی

برای مثال زمانی که شما نیاز به اضافه کردن اتاق خواب و سرویس بهداشتی دارید ممکن است نیاز به تخریب و جابجایی برخی از دیوارها باشد.
همچنین ممکن است بخواهید فضای َآشپزخانه، نشیمن و پذیرایی را نیز تغییر دهید که در این صورت نیاز به یک بازسازی کلی دارید. اضافه نمودن استخر، باربیکیو، محوطه سازی باغ و روف گاردن نیز جزو خدمات بازسازی فیزیکی ویلا محسوب می شود.

ساختارهای ظاهری

ساده ترین نوع بازسازی ویلا، تغییر ساختارهای ظاهری است که به زیباسازی فضای ویلای شما کمک می کند و عیوب ظاهری را کاور می کند.
این نوع بازسازی می تواند شامل رنگ آمیزی، گچ کاری، کاغذ دیواری، کناف و بهینه سازی تی وی وال باشد.

ویلا کوهستانی 5

چه بخش‌ هایی شامل بازسازی ویلا می ‌شوند؟

بازسازی ویلا می تواند همه یا بخشی از ساختمان شما را درگیر کند. اما به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • بازسازی بخش های داخلی ویلا
  • بازسازی بخش های خارجی ویلا

بازسازی فضای نشیمن و پذیرایی ویلا

اغلب فضای پذیرایی و نشیمن در ویلاها یکی است. فضای نشیمن، نقطه کانونی و مهم ترین بخش بنای شما محسوب می شود.
اگر قصد تغییرات جزئی در این قسمت از ویلای خود را دارید، انجام کارهایی مانند رنگ آمیزی دیوارها، استفاده از کاغذ دیواری، طراحی دیوار تی وی و تعویض کفپوش ها، می تواند چهره ای کاملا نو و زیبا را برای فضای داخلی شما بسازد.
به طور کلی بازسازی جزئی در ویلا، می تواند به نوعی همان تغییر دکوراسیون داخلی تلقی شود.

بازسازی آشپزخانه

در امر بازسازی ویلا، آشپزخانه محیطی است که می توانید مانور زیادی روی باز طراحی و تغییرات آن بدهید.
همچنین سرمایه گذاری بر روی داشتن آشپزخانه زیبا، قطعا جلوه ویلای شما را چندین برابر زیباتر می کند. بنابراین بازسازی آشپزخانه ویلایی، می تواند شامل بازسازی کابینت ها، سقف، اوپن و کفپوش ها باشد که بسته به تمایل کارفرما انجام می شود .

بازسازی اتاق خواب ها

رنگ آمیزی دیوارها یا کاور کردن آن ها با کاغذ دیواری، طراحی کمد دیواری و قاب پنجره ها و… از جمله کارهایی است که میتوانید برای بازسازی اتاق ها انجام دهید.
مستر کردن اتاق خواب ها و اضافه نمودن سرویس بهداشتی و حمام نیز در پروسه بازسازی ویلا، امکان پذیر است.

اتاق خواب ویلا 15

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

تغییر ساختار ظاهری سرویس بهداشتی و حمام نیز در پروسه بازسازی خانه ویلایی امکان پذیر است. این کار می تواند شامل تعویض کفپوش، کاشی ها، سقف و جدا کردن فضای رختکن از محل استحمام باشد.
همچنین میتوانید در صورت عدم وجود سرویس توالت فرنگی در حمام، این مورد را نیز اضافه کنید. نصب وان و محفظه شیشه ای برای دوش گرفتن، حمام قدیمی شما را به حمامی شیک و لوکس تبدیل می کند.

بازسازی محوطه خارجی ویلا

محوطه و نمای خارجی ویلای شما، در دید همیشگی عموم قرار دارد. بنابراین از بازسازی محوطه خارجی یک ویلا نمی توان غافل شد.
محوطه سازی باغ ویلا شامل مواری همچون ایجاد فضای سبز، گلکاری و درخت کاری، احداث استخر، ساخت باربیکیو، روف گاردن و جانمایی پارکینگ روباز برای اتومبیل ها می شود.
در بازسازی خارجی، نمای ساختمان نیز باید تغییر کند. می توانید بازسازی نمای خارجی را هم به سبک مدرن هم به سبک کلاسیک انجام دهید.

اصلاح و بازسازی ویلا

اصول بازسازی ویلا

در امر بازسازی ویلا، ممکن است با ساختمان هایی روبرو شوید که هر کدام عمر بنای خاصی داشته باشند.
برای مثال، ممکن است با بنایی به قدمت 50 سال روبرو شوید یا اینکه عمر بنا 30 سال و یا کمتر هم باشد.
به هر ترتیب با در نظر گرفتن میزان قدیمی بودن ساختمان، وضعیت بخش های مختلف آن، نیازمند تعمیرات خاص خود خواهد بود.

در خصوص بناهای قدیمی بالای 20 سال ساخت، به تعویض لوله ها و سیم کشی ها نیز نیاز داریم، اما برای بازسازی یک ویلای 10 تا 15 سال ساخت، معمولا نیازی به تعویض لوله کشی یا سیم کشی ها نبوده و به دلیل نیاز به تغییرات کمتر، روند پروژه با سرعت بیشتری پیش می رود. اما هر چقدر تغییرات بنیادی تر باشد، مدت زمان بیشتری برای بازسازی بخش های مختلف نیاز است.

نمونه پروژه های طراحی محوطه ویلا

بازسازی کلی ویلا

بازسازی ویلا می تواند به صورت کلی انجام پذیرد. در یک بازسازی کلی، نتیجه کار هیچ شباهتی به قبل بازسازی ساختمان ندارد.
در این نوع بازسازی، کلیه فضاهای داخلی و محوطه خارجی شما دستخوش تغییرات بنیادی شده و ممکن است به جز چارچوب کلی ساختمان، باقی المان ها همگی تخریب شوند تا جانمایی درستی برای آن ها صورت پذیرد.

در این صورت هزینه های بازسازی بیشتر بوده و باید صفر تا 100ویلا، با توجه به طرح و سبک جدید، بازطراحی شده و از متریال جدید برای آن استفاده شود.
در این الگو بخش های مختلف از جمله نمای ویلا، دیوارها و سقف های داخلی، آشپزخانه، کابینت ها، سرویس های بهداشتی و حمام و مورد بازسازی قرار گرفته و به طور کلی نوسازی می گردند.

و ساخت ویلا 34

بازسازی جزئی ویلا

در پروزه های بازسازی جزئی ویلا، نیز تحت تاثیر چنین اقداماتی قرار گرفته و برای طراحی و پیاده سازی آن، تنها به سراغ بخش هایی رفته می شود که برای بازسازی انتخاب شده اند.
به این ترتیب، ممکن است شما بخواهید تنها نمای بیرونی ویلا را بازسازی کرده یا این بازسازی مربوط به طراحی داخلی و نازک کاری های مربوط به آن باشد.

هزینه اصلاح و بازسازی ویلا چقدر است؟

این موضوع که هزینه اصلاح و بازسازی ویلا چقدر می تواند باشد، دقیقا به میزان مساحتی که تحت بازسازی قرار می گیرد و متریالی که برای این پروژه به کار برده می شود، بستگی خواهد داشت.
ممکن است همه چیز به یک بازسازی سطحی خلاصه شود که در این صورت هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. اما در شرایطی که نیاز به تغییرات کلی در بخش های مختلف ویلا وجود داشته باشد، در نهایت هزینه بیشتری باید پرداخت شود.

از این رو ما در تیم بهاران ، پیش از اقدام به بازسازی ویلا، بخش های مختلف را به لحاظ نیاز به تغییرات بررسی کرده ، سپس در مراحل بعدی، برنامه ریزی درستی برای طراحی و پیاده سازی بازسازی ارائه خواهیم کرد.
عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه بازسازی ویلا شامل موارد زیر است:

  • جغرافیا و محل زندگی شما
  • مساحت پروژه
  • میزان سادگی یا پیچیدگی کار
  • متریال مورد استفاده
  • نوع بازسازی
  • سبک انتخابی

و سایر مواردی که بر روی هزینه دکوراسیون داخلی شما تاثیرگذار است.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره دقیق با ما در تماس باشید.

 

مشاوره رایگان طراحی و بازسازی ویلا

اگر به دنبال طراحی و ساخت یک ویلا حرفه ای هستید یا سوالاتی در این زمینه دارید، با شماره 02177707040 تماس بگیرید.
ما به شوق و اشتیاق منتظر همکاری با شما هستیم. 

ثبت درخواست مشاوره

باز کردن چت
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟